Страницы

пятница, 26 августа 2022 г.

მხიარული თევზები - scratch

   1. ამ თამაშის შესაქმნელად დავგჭირდება ფონი, ამისათვის ქვედა მარჯვენა კუთხეში ფონების განყოფილებაში მაუსის გამოყენებით ვირჩევთ ფონს . (როგორც ფოტოზეა ნაჩვენები)



   2. შესაბამის კატეგორიაში ვირჩევთ აუზს

     

3. ფონი უკვე არჩეულია.ახლა საჭიროა შემოვიყვანოთ გმირები, ამისთვის მარჯვენა ქვედა კუთხეში მოვძებნოთ სპრატიების განყოფილება და მაუსიღ დავადასტუროთ მასზე. 



4.   შემოთავაზებული ჩანართიდან ვირჩევთ სასურველ გმირს (თევზი)


  

5. ჩვენი თევზი მოთავსდა აუზში. 



6.  თუ კი თევზის ზომა აუზის ზომასთან შესაბამისი არ არის შეგვიძლია თავად ვარეგულიროთ ზომები, ამისთვის უნდა მოვინიშნოთ ჩვენი არჩეული გმირი და ზომების განყოფილებაში შევიტანოთ სასურველი ზომა კლავიატურის მეშვეობით.


7. 
         7. ახლა უკვე უნდა გადავიდეთ მთავარ სამუშაოზე. როგორ ავამოძრაოთ ჩვენი თევზი მოვნიშნოთ თევზი და კოდების განყოფილებითან ვირჩევთ „მოვლენების“ჩანართს , საიდანაც გადმოგვაქვს ბლოკი „როდესაც აჭერ ალამს“. ამ ბლოკის მნიშვნელობას ჩვენ გავეცანით წინა გაკვეთილებიდან .



8.     8. ამის შემდეგ ჩვენმა თევზმა უნდა განახორციელოს მოძრაობა X Y ღერძზე.ამისათვის გადავდივართ მოძრაობის ჩანართში და ვირჩევთ ბლოკს „გადადი X-დან  Y ღერძზე“ მონაცემების შეტანა თავად შეგვიძლია კლავიატურის დახმარებით მაგ: X-155 Y -155




9.    ამის შემდეგ გვჭირდება ის რომ მოქმედება განხორციელდეს მუდმივად, ამისათის მართვის ჩანართში ვირჩევთ ბლოკს „მუდმივად“ 


     

10 .მოძრაობის ჩანართიდან ვირჩევთ გადადგი 10 ნაბიჯი. თევზი რომ მივა აუზის მეორე ნაპირთან მან უნდა განახორციელოს უკან გამოცურვა ამისათის ამავე ჩანართში ვირჩევთ ბლოკს „ზრვარზე უკანდახევა“ , ვხედავთ რომ თევზი გამობრუნდა უკან მაგრამ არასწორიმ პოზიციით ანუ ამოტრიალებულია. პრობლემა რომ აღვმოფხვრათ ამისათვის მოზღაობის ჩანართიდან ვირჩევთ ბლოკს „ბრუნივის წესი და მასში ვიცვლით მარცხნივ მარჯვნივ“, როგორც სურათზეა ნაჩვენები


11. ამ არჩეულ ბლოკებს ვათავსებთ მუდმივობის ბლიკში და ვღებულობთ საბოლოო დაწერილ კოდს   




   12. ჩვენი კოდი მუშაობს უპრობლემოდ. თევზების გამრავლება შეგვიძლია წინა გაკვეთილზე განხილული მაგალითის მსგავსად. ამისათვის ვინიშნავთ თევზს და მაუსის მარჯვენა კლავიშზე დაჭერით გამოსულ მენიუში  ვირჩევთ „დუბლირებას“



13.  ჩვენი კოდი მუშაობს უპრობლემოდ. თევზების გამრავლება შეგვიძლია წინა გაკვეთილზე განხილული მაგალითის მსგავსად. ამისათვის ვინიშნავთ თევზს და მაუსის მარჯვენა კლავიშზე დაჭერით გამოსულ მენიუში  ვირჩევთ „დუბლირებას“





Комментариев нет:

Отправить комментарий