📢 აუტიზმის ცნობადობის გაკვეთილი 📢
📌 ქალაქ ქუთაისის
N36 და N17 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა კომპიუტერული ტექნოლოგიების გაკვეთილზე მონაწილეობა მიიღეს საგანმანათლებლო აქტივობაში, რომელიც აუტიზმის სპექტრის მქონე ადამიანების შესახებ ცნობიერების ამაღლებას ემსახურებოდა.
📖 გაკვეთილის პირველი ეტაპი
💬 გაკვეთილი დაიწყო მნიშვნელოვანი კითხვით:
„რით განსხვავდებიან ადამიანები ერთმანეთისგან?“
🔹 მოსწავლეებმა იმსჯელეს უნიკალურობაზე – განსხვავებულ უნარებზე, ხასიათებზე, ინტერესებსა და შესაძლებლობებზე.
🔹 საუბარი წარიმართა იმაზე, თუ როგორ ქმნის განსხვავებულობა ძლიერ და მრავალფეროვან საზოგადოებას და რატომ არის ყველას მხარდაჭერა მნიშვნელოვანი.
🎥 პრეზენტაცია და ახალი ცოდნა
🔹 მეორე ეტაპზე მოსწავლეებმა ნახეს სპეციალურად მომზადებული პრეზენტაცია, რომელიც მოიცავდა აუტიზმის სპექტრის თავისებურებებს, სტერეოტიპებს და რეალურ ფაქტებს.
🔹 მათ გაიგეს, რომ აუტისტური სპექტრის მქონე ადამიანები ხშირად გამოირჩევიან განსაკუთრებული ნიჭითა და უნარებით. მიუხედავად
იმისა, რომ ზოგიერთ სიტუაციაში მათ განსხვავებული მიდგომა და მხარდაჭერა სჭირდებათ, მათი წვლილი მეცნიერებაში, ხელოვნებაში, ტექნოლოგიებსა და სხვა სფეროებში უმნიშვნელოვანესია.
🤖 ხელოვნური ინტელექტის ჩართულობა
📌 გაკვეთილის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ნაწილად ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება იქცა.
🔹 AI-ს
ვკითხეთ, თუ ვინ არიან მსოფლიოში ცნობილი პიროვნებები, რომლებსაც აუტიზმის სპექტრის ნიშნები ჰქონდათ.
🔹 მოსწავლეებმა გაიცნეს ისეთი გამოჩენილი ადამიანები, როგორიცაა:
- ალბერტ აინშტაინი
– ფიზიკოსი, რომელიც ეჭვობენ,
რომ აუტისტური სპექტრის მქონე იყო.
- მიკელანჯელო – რენესანსის მხატვარი
და მოქანდაკე, რომელიც აუტიზმის
ნიშნებს ავლენდა.
- ტემპლ გრანდინი
– მეცნიერი და ინჟინერი, რომელიც აუტიზმის
ცნობადობის ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი წარმომადგენელია.
- ვოლფგანგ ამადეუს მოცარტი – მუსიკის გენიოსი, რომელსაც ისტორიული მონაცემებით შესაძლოა აუტიზმის ნიშნები ჰქონოდა.
- ბილ გეითსი – მიუხედავად იმისა, რომ ოფიციალურად არ დაუდასტურებიათ, ზოგიერთი მკვლევარი ვარაუდობს, რომ მას აუტიზმის სპექტრის ნიშნები აქვს.
- სტივ ჯობსი – ასევე არსებობს ჰიპოთეზა, რომ მას ჰქონდა აუტისტური ნიშნები.
💡 გაკვეთილის მთავარი მიზნები:
✅ მოსწავლეებმა გაიგეს, რა არის აუტიზმის სპექტრის დარღვევა (ASD);
✅ განიხილეს სტერეოტიპები და რეალური ფაქტები;
✅ შეისწავლეს წარმატებული აუტისტური სპექტრის მქონე ადამიანები და მათი წვლილი მსოფლიოს განვითარებაში;
✅ განივითარეს ემპათია და ინკლუზიური აზროვნება.
📜 მოსწავლეების პრაქტიკული ჩართულობა
📝 გაკვეთილის დასასრულს, მოსწავლეებმა შექმნეს საინფორმაციო ბროშურები თანატოლებისთვის, რათა
ამ მნიშვნელოვან თემაზე ცნობიერება კიდევ უფრო გავრცელებულიყო.
🌍 ჩვენი მიზანია, რომ ბავშვებმა უკეთ გაიაზრონ განსხვავებულობის მნიშვნელობა, შეხედონ მას ღრმა ჭრილში და განივითარონ გაგების, მიღებისა და მხარდაჭერის უნარები.
Комментариев нет:
Отправить комментарий