თემატურ კალენდარული გეგმა ისტ-ში
V კლასი
სსიპ ქალაქ ქუთაისის N36 საჯარო სკოლა
პედაგოგი: ნატალია თურქაძე
2016-2017 სასწავლო წელი
I სემესტრი
გაკვეთილის
თემატიკა
|
სთ
|
რესურსები
|
აქტივობები და სასწავლო მიზანი
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
შეფასება, მეთოდები, სტრატეგიები
|
1.1 ჩვენ და კომპიუტერი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
გამოთვალითი
ტექნიკის
განვითარების
ისტორიის
მიმოხილვა,
ფუნდამეტურ
მეცნიერებათა
შორის
ინფორმატიკის
ადგილისა
და
როლის
გააზრება.
კომპიუტერის
შემადგენელი
მოწყობილობების
გაცნობა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
დისკუსია
|
1.2
როგორ
მუშაობს
კომპიუტერი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
კომპიუტერის
დამიშნულებისა
და
მისი
მუშაობის
პრინციპების
გააზრება.
კომპიუტერთან
მუშაობის
ელემენტარული
უნარ-ჩვევების გამომუშავება,
კომპიუტერის
ჩართვა-გამორთვა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
პაუზებით
კითხვა
სწავლა
კეთებით
|
1.3
ოპერაციული
სისტემა Windows
XP
|
2
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
კომპიუტერის
უზრუნველყოფის
შესახებ
ზოგადი
წარმოდგენის
შექმნა,
ოპერაციული
სისტემის
დანიშნულების
გააზრება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
|
1.4 Windows
XP-ის
გამოყენებითი
პროგრამები
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
Windows
XP-ის
გამოყენებითი
პროგრამული
უზრუნველყოფის
ზოგადი
მიმოხილვა.
Wordpad ტექსტური
რედაქტორის
შესწავლა.
ტექსტზე
მუშაობა.
კომპიუტერთან
მუშაობის
უნარჩვევების
გამომუშავება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
1.5
Wordpad-ში
მუშაობა.
ტექსტის
აკრეფა
|
2
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
||
1.6
როგორ
იმახსოვრებს
კომპიუტერი
ინფორმაციას
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
სიმბოლოთა წარნოდგენა ციფრულ მოწყობილობაში.
მეხსიერების
საზომი
ერთეულები,
მეხსიერების
ორგანიზება,
მყარი
დისკი
და
მისი
ნაწილები.
|
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სასკოლო
დისკუსია
|
2.1
დავხატოთ
პროგრამა Paint-ში
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
პროგრამა Paint-ის გაცნობა, ძირითადი სახატავი ინსტრუმენტების
მიმოხილვა.
ნახატის
შექმნა.
კომპიუტერთან
მუშაობის
უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.2 Paint-ში ნახატის შენახვა და გახსნა. პრაქტიკული მუშ აობა ,,შემოდგომა“ ხატვა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ნახატის შენახვისა და გახსნის შესწავლა. გრაფიკული რედაქტორთან,
კომპიუტერთან
უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.3 Paint-ში გავაფერადოთ
ნახატები.
გასაფერადებელი
ინსტრუმენტის
გამოყენებით
ნახატების
გაფერადება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლეები
ეცნობიან
გაფერადების
ინსტრუმენტს
და
მისი
გამოყენებით
აფერადებენ
საკუთარ
ნახატს
,,ჩემი
სოფელი“.
ასევე
აფერადებენ
თანდართულ
დისკზე
არსებულ
გასაფერადებლებს.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.4
ფიგურებიPaint-ში. სხვადასხვა სახის ფიგურების შექმნა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ფიგურების გამოყენებით
ნახატების
შექმნა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.5
ფაილი
და
საქაღალდე
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ფაილისა და საქაღალდის ცნების და ფაილისა და საქაღალდეების
მისამართების
გააზრება.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.6 ფაილის ამოჭრა, კოპირება და ჩასმა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ფაილისა და საქაღალდის ამოჭრა, კოპირების და ჩასმის გააზრება. წაშლა და აღდგენის გაცნობა.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
2.7 Paint-ში სახატავი ფურცლის ზომა და მაშტაბი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობა სახატავი ფურცლის ზომისა და მასშტაბის რეგულირების
შეცვლის
მნიშვნელობას.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
შემაჯამებელი
დავალება
N 1
|
1
|
კომპიუტერი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V. 6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
დამოუკიდებელი
სამუშაო
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
|
|
3.1Windows
XP-ის
სამუშაო
მაგიდის
ფონი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლე გაეცნობაWindows
XP-ის
სამუშაო
მაგიდის
ფონის
შეცვლას.
|
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
3.2
ტექსტური
რედაქტორი MS
Word 2007 კლავიატურაზე
ბეჭდვის
წესები
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
MS
Word 2007-ის
დანიშნულების
გაცნობა
და
პროგრამის
ფანჯრის
მიმოხილვა.
ტექსტებზე
მუშაობის
უნარ-ჩვევების გამომუშავება.დოკუმენტის შენახვა/გახსნა. ბეჭდვის შესწავლა ათივე თითის გამოყენების
მეთოდით.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
დისკუსია
|
3.3 MS
Word 2007 ტექსტის
შეტანა.
რედაქტირება
და
დოკუმენტის
შენახვა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
|
3.4 MS
Word 2007 ამოჭრა,
კოპირება,
ჩასმა,
მეხსიერების
ბუფერი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ტექსტური რედაქტორის ეფექტურად გამოყენება, ტექსტის რედაქტირების
ხერხების
გაცნობა:
მონიშნული
ტექსტის
ფრაგმენტზე
სხვადასხვა
სახის
ოპერაციების
შესრულება:
ამოჭრა,
კოპირება,
ჩასმა.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
|
3.5 MS
Word 2007 პრაქტიკული
სამუშაო
,,მაღაზია“
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
დამოუკიდებლად
მუშაობა
|
|
3.6 MS
Word 2007 როგორ
გავაფორმოთ
ტექსტი.
სხვადასხვა
შრიფტის
გამოყენებით
ტესტების
შექმნა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ტექსტის დაფორმატების
საშუალებები.
ქართული
შრიფტის
თავისებურებები.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
3.7 MS
Word 2007 პრაქტიკული
სამუშაო
,,საქართველო“
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
დამოუკიდებლად
მუშაობა
|
|
3.8 MS
Word 2007 კომპიუტერის
გარე
მეხსიერება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ოპტიკურ დისკებთან და Flash ბარათთან მუშაობის შესწავლა. კომპიუტერთან
ურთიერთობის
უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
3.9 MS
Word 2007 ინფორმაციის
ჩაწერა
კომპაქტ
დისკებზე
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
განმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
სწავლა
კეთებით
|
|
3.10 MS
Word 2007 ფაილის
ტიპების
გაცნობა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
მოსწავლე შეძლებს ერთმანეთისგან
განასხვავოს
ფაილები
ტიპების
მიხედვით,
შეძლებს
ფაილებისა
და
საქაღალდის
დაარქივება-განარქივებას.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
ჯგუფური
მუშაობა.
სწავლა
კეთებითგანმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
|
3.11 MS
Word 2007 ფაილის
დაარქივება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპიუტერი,
პროექტორი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
|
სწავლა
კეთებითგანმსაზღვრელი,
განმავითარებელი,
|
|
3.12 MS
Word 2007 პრაქტიკული
სამუშაო.
სხვადასხვა
ტიპის
ფაილების
შექმნა
|
2
|
კომპიუტერი
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V. 4.მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
დამოუკიდებელი
მუშაობა,განმსაზღვრელი.
|
|
შემაჯამებელი
დავალება
N 2
|
1
|
კომპიუტერი
|
განვლილი მასალის შეჯამება.
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий