Страницы

среда, 15 мая 2019 г.

სოციალური პროექტი: „ეკოლოგიური პრობლემები და გარემო ჩვენს მახლობლად

პროექტი ეხებოდა შემდეგ პრობლემას ეკოლოგიური პრობლემების გათავისება და მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის გაღრმავებას. ვფიქრობ ამ პროექტის განხორციელების შემდეგ ჩემი მოსწავლეები უფრო მეტად მიაქცევენ ყურადღებას ჩვენ გარემოს, განუვითარდებათ გარემოზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები, ეს გავლენას იქონიებს არამხოლოდ კონკრეტულ სამიზნე ჯგუფზე, არამედ მათ სამეგობრო თუ სამეზობლო ჯგუფებზეც. პროექტის მიზანი იყო ბავშვებს დაენახათ თუ რა საფრთხეს წარმოადგენს მათთვის დაბინძურებულ გარემოში ცხოვრება, თამაში... გაეანალიზებინათ საფრთხეები, ეზრუნათ გარემოზე და იგივე მოეთხოვათ თანატოლებისა და უფროსებისგან. 
დასახული მიზნის მიღწევა მოხდა, ყველა დაგეგმილი აქტივობა განხორციელდა. მოსწავლეებმა დაამუშავეს თეორიული მასალა, შეაგროცეს მონაცემები, დაახარისხეს მიღებული და მოძიებული ინფორმაცია, გადაიღეს ფოტოები და დაამზადეს ფლაერები, მშობლებთან ერთად დაასუფთავეს სკოლის ეზო და დარგეს ნარგავები, ნახეს ფილმი დაბინძურებული მსოფლიოსა და შავი ზღვის შესახებ, ისაუბრეს თუ რა გავლენას ახდენს ჩვენ პლანეტაზე ადამიანის მიერ არასწორი ჩარევა, ისაუბრეს ეკოლოგიური პრობლემების თავიდან აცილების შესახებ და დაგეგმეს მომავალი აქტივობები ამ პრობლემების თავიდან აცილების მიზნით. 

ვფიქრობ პასუხისმგებლობის გრძნობის, სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლებას ამ პროექტმა ხელი შეუწყო, როგორც მოსწავლეებში ასევე თემში. ყველა აქტივობა რაც დაგეგმილი გვქონდა განვახორციელეთ, შეიქმნა საინიციატივო ჯგუფი, გადაინაწილეს ფუნქციები, მოიძიეს და დაახარისხეს ინფორმაცია, დაამზადეს ფლაიერები, რომელიც დაურიგდათ თემს (უბნის მოსახლეობას) . საინტერესო იყო ბავშვთა და მოზარდთა საერთაშორისო ურთიერთობის ცენტრის ხელმძღვანელის გიორგი ალფაიძის ლექცია სემინარი თემაზე „ეკოლოგიური პრობლემები ჩვენი მოსაგვარებელია“ .


ლექცია-სემინარზე ყურადღება გამახვილდა ოთხ მიმართულებაზე: დაბინძურება, გლობალური დათბობა, ოზონის შრე, ცხოვლეთა გადაშენება. მოსწავლეები და მშობლები აქტიურად მონაწილეობდნენ ლექციის მსვლელობისას გამართულ კითხვა-პასუხში. წარმატებულად შეიძლება ჩაითვალოს ფლაერების მომზადების პროცესი, დიდი იყო მონდომება და მოტივაცია. მათი დარიგების პროცესი და ინფორმაციის მიწოდება თემისძთის, ბავშვები მოსახლეობას აწვდიდნენ ინფორმაციას, რომ არ შეიძლება დანაგვიანება, ყურადღებას ამახვილებდნენ ნარჩენების წვაზე. მის მავნე ზეგავლენაზე. წარმატებული იყო სკოლის ეზოსა და მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავების პროცესი, ხეების დარგვა კი კულმინაცია აღმოჩნდა, მშობლებთან ერთად ბავშვები აქტიურად იყვნენ ჩართული ეზოს გამწვანებაში.


ვფიქრობ პროექტი სასარგებლო გამოდგა ჩემი მოსწავლეებისათვის და მათი მშობლებისათვის. მოსწავლეებს აუმაღლდათ ცნობიერება, რაც დადებითად აისახება მომავალშიც, მოხდა მათი ერთმანეთთან დაახლოება , ერთმანეთის აზრის პატივისცემა, გუნდური მუშაობამ მეტი პასუხისმგებლობის გრძნობა გაუღვივათ და რაც მთავარია პრობლემის გადაჭრის უნარებს შეუწყო ხელი. მოხდა მშობლებისა და მოსწავლეების საერთო მიზნისკენ გაერთიანება. როცა მშობელი ჩართულია სასკოლო ცხოვრებაშო ბავშვებიც უფრო თვითდაჯერებულნი არიან და უფრო მოტივირებულნიც. მჯერა ისინი ერთად იზრუნებენ გარემოზე და მოუწოდებენ სხვებსაც დაიცვან ის. პროექტის ფარგლებში დავამზადეთ და დავბეჭდეთ თემატური ფლაერები. შემდეგ ეტაპზე კი მშობლებთან ერთად დავასუფთავეთ სკოლის ეზო და დავრგეთ ნერგები.


მუშაობის პროცესში გადავიღეთ ფოტოები შემდგომში შედარებისთვის, რა იყო და რა მივიღეთ. ბავშვებს ვასწავლე რომ მათი უფლებაა მოითხოვონ ყველაგან – იცხოვრონ და გაიზარდონ სუფთა და უსაფრთხო გარემოში. მოდიფიცირება არ მომხდარა ყველა აქტივობა განხორციელდა. დაგვეხმარა მოზარდთა საერთაშორისო ურთიერთობის ცენტრის ხელმძღვანელის გიორგი ალფაიძე და მოგვამარაგა ახალი ნარგავებით, რომელიც დაირგო სკოლის ეზოში. აკაკი წერეთლის სახელობის უნივერსიტეტის ქიმიური და გარემოსდაცვითი ტექნოლოგიების დეპარტამენტის დახმარებით ჩატარდა შეხვედრა თემაზე „ პლასტმასის გარეშე“, მოსწავლეებმა გაიგეს რომ პლასტიკატის ბოთლების გამოყენება ჯანმრთელობისთვის საზიანოა, მისი წარმოება კი გარემოსათვის უდიდესი ზიანის მომტანი. ვფიქრობ პროექტმა დასახულ მიზანს მიაღწია, თუმცა უკეთესი იქნებოდა დასუფთავების აქციაზე ჩაგვერთო სხვა კლასის მოსწავლეებიც და აღნიშნული პროექტისთვის მიგვეცა უფრო მასშტაბური სახე.

იხილეთ პროექტის გეგმა  https://teqnologiebi36.blogspot.com/2019/06/blog-post.html

Комментариев нет:

Отправить комментарий